O śmigle. Śmigło wyprodukowane w polskich zakładach Włodzimierza Szomańskiego. Śmigło wypożyczone do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie (październik 2017) z muzeum MDLot w Pucku. Kalkomanie uszkodzone, w świetnym stanie zachowała się warstwa Tonkilaque.
Budowa śmigła. Śmigło zbudowane z 8 warstw drewna jesionowego. Na długości około 500 mm krawędź natarcia oraz końcówka okute blachą mosiężną (nietypowo – zapewne ze względu na morskie przeznaczenie). Śmigło pokryte czarną laką Tonkilaque.
Samolot i Silnik. Śmigło od jednego użytkowanych w Polsce samolotów Leo 135. Śmigło zamontowane do silnika Hispano Suiza o mocy 180 KM.
Literatura:
- Andrzej Morgała „Samoloty wojskowe w Polsce 1924 – 1939” Bellona 2003
Reklama z epoki. Silnik Hispano Suize, Lata 30. XX wieku.
Reklama z epoki. Szomański.