O śmigle. Śmigło wyprodukowane w zakładach Szomańskiego w Warszawie. W zbiorach prywatnych, udostępnione Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie (lipiec 2018). Oznaczenie skoku niezbyt czytelne (poprawiane?). Obecnie śmigło w Zbiorach MSP (2021)
Budowa śmigła. Śmigło złożone z 9 warstw drewna (jesion). Krawędź natarcia oraz końcówka okute blachą aluminiową. Śmigło w całości było pokryte płótnem i warstwą czarnego laku Tonkilaque. Obecnie na większej części łopat płótno symetrycznie usunięte ze śladami po kleju. Granica zachowanego płótna wyraźnie widoczna.
Samolot i silnik. Śmigło, zgodnie z oznaczeniem używane było na samolotach PWS-14 oraz PWS 16. Obydwa samoloty były napędzane przez silnik gwiazdowy Skoda -Wright Wirlwind J-5A/B o mocy 220 KM
References: