Heiduk 160, silnik Daimler 160 KM

O śmigle. Śmigło austriackiego producenta HEIDUK. Śmigło w zbiorach prywatnych, na terenach zajętych onegdaj przez Austro-Węgry. (2021). Podziękowania dla  Kolomana Mayrhofera za okazaną pomoc przy identyfikacji.

Budowa śmigła. Śmigło złożone z 9 lameli jesionowych.Szerokość profilu śmigła to 230mm.

Samolot i Silnik. Śmigło napędzał 6-cio cylindrowy rzędowy, lewoobrotowy silnik Austro Daimler o mocy 119.31 KW (160 KM). Chłodzony wodą. Trudno ustalić jednoznacznie na jakim samolocie zabudowane było śmigło, . Komentarz Kolomana Mayrhofera: „Zadziwiającym szczegółem jest to, że oznaczenie silnika jako 160KM Austro Deimler czyni jedynym możliwym zastosowaniem samolot dwumiejscowy Oeffag’a. Dla albatrosa D II lub D III to nie jest właściwy model. Technicznie byłaby możliwość zabudowania na silnik 220-210-225 KM, Przy czym nie byłoby to efektywne wykorzystanie silnika”.

Literatura:

  1.  

Reklama z epoki. Śmigła Heiduk.

Reklama z epoki. Austro Daimler.