O śmigle
Śmigło wyprodukowane w fabryce W. Szomańskiego w Warszawie. Śmigło znajduje się w zbiorach Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku.
Budowa śmigła
Śmigło złożone z dziesięciu warstw drewna jesionowego. Średnica śmigła wynosi 292 cm,. Krawędź natarcia okuta blachą mosiężną. Powierzchnia śmigła zabezpieczona jest czarnym lakierem Tonkilaque. Na śmigle umieszczona jest kalkomania ze znakiem „Ikar” wytwórni Szomańskiego. Dobrze zachowały się również kalkomanie Tonkilaque.
Samolot i silnik
Śmigło przeznaczone do francuskiego dwunastocylindrowego silnika Lorraine Dietrich 12B, o mocy 400 KM. Silnik używany był we francuskich dwusilnikowych wodnosamolotach Latham 43HB3.
Literatura:
Andrzej Morgała: „Samoloty wojskowe w Polsce 1924 – 1939”
Reklama z epoki. Szomański, lata 1930.
Reklama z epoki. Szomański, 1927.
Reklama z epoki. Renault, lata 1920.