O śmigle. Śmigło zostało wyprodukowane w warsztatach Mohn (ojciec i syn).Śmigło nie jest okute, a kalkomanie zostały najprawdopodobniej usunięte; to samo dotyczy oryginalnego lakieru,którego śmigło zostało pozbawione. Pozyskane z okolic Gdańska, w 1917 wystawione ne aukcji internetowej. Śmigło wspomniane w publikacji Boba Gardnera jak jedno z dwóch znanych zachowanych egzemplarzy tego producenta. Obecnie w prywatnych zbiorach(2021).
Konstrukcja. Śmigło sklejone z 7 lameli jesionowych. Mocowanie na 6 szpilek, typowe dla silnika Mercedes 100KM.
Samolot i silnik. Śmigło napędzał silnik rzędowy, lewo-obrotowy, chłodzony cieczą Mercedesa o mocy 74 KW (100 KM) w wersji 4 lub 6 cylindrowej. Tu znów nie ma pewności co do zastosowania na konkretnym typie samolotu. Jeszcze przed I Wojną Światową w taki silnik był wyposażony Rumpler Taube (a niemiecki odpowiednik Etrich Taube). Silniki takie otrzymały też inne samoloty niemieckie, głównie zwiadowcze – Albatros B.I. and Aviatik B.
Literatura:
- Bob Gardner, German Proppeler Makers of WW1, Part3, Circadian UK, 2018
Reklama z epoki. LVG, okres IWŚ.