O śmigle. Śmigło wyprodukowane w polskich zakładach WWS Samolot w Poznaniu. Prawdopodobnie jest to kopia oryginalnego śmigła francuskiego.
Budowa śmigła. Śmigło złożone z sześciu lameli drewna jesionowego. Średnica śmigła wynosi 260 cm, skok 173 -183 cm. Krawędź natarcia nie jest okuta. Powierzchnia śmigła zabezpieczona jest lakierem bezbarwnym. Na obu łopatach umieszczone są kalkomanie ze znakiem wytwórni Samolot.
Samolot i silnik. Śmigło przeznaczone do francuskiego dziewięciocylindrowego silnika rotacyjnego Le Rhône 9C o mocy 80 KM, produkowanego przez zakłady Gnome et Rhône. Silnik o pojemności 10, 9 L osiągał moc 80 KM, przy 1200 obr./min. Silnik ten stosowany był powszechnie w czasie I wojny światowej. W Polsce używany był w samolocie szkolnym Hanriot H-28 budowanym na licencji w zakładach WWS Samolot w Poznaniu.
Literatura:
A. Morgała „Samoloty wojskowe w Polsce 1924 – 1939” (Polish military aircraft 1924 -1939)
Reklama z epoki. WWS Samolot, lata dwudzieste, XX wieku.
Logo WWS Samolot, lata dwudzieste, XX wieku.