O śmigle. Śmigło wyprodukowane w polskich zakładach CWL w Warszawie. Śmigło w posiadaniu Politechniki Warszawskiej, eksponowane w gmachu MEL Nosi napisy pamiątkowe z roku 1928.
Budowa śmigła. Śmigło złożone z 7 warstw drewna jesionowego. Śmigło było pokryte oryginalnie bezbarwnym lakierem. Część ubytków drewna uzupełniona.
Samolot i Silnik. Początkowo wszystkie ślady prowadziły do samolotu Sopwith Camel, którego to jedna sztuka była używana w barwach polskich, jednak według literatury (Polish Wings 22, Stratus 2017) samolot ten posiadał silnik Bentley Vickers BR1, ponadto na zachowanym zdjęciu widać wyraźnie, ze w momencie katastrofy samolotu (lato 1921) wyposażony był w śmigło niemieckie. Pozostało jedynie oznaczenie SO(P?) wskazuje zatem w 99% na samolot Sopwith Strutter. Śmigło do 9-o cylindrowego silnika rotacyjnego Le Rhone 9J o pojemności 15 l, mocy 110KM – zgodnie z oznaczeniem.
Podziękowania dla strony bequickorbedead.com, bez której identyfikacja byłaby niemożliwa!
Reklama z epoki. L.O.P.P, lata międzywojenne.
Reklama z epoki. Aviation Digest 1932.